Kadir Çimenyemez

League Of Legends (Efsaneler Ligi) Tarihçesi

League Of Legends (Efsaneler Ligi) Tarihçesi

League Of Legends (Efsaneler Ligi) Tarihçesi

League Of Legends Türkçe anlamıyla Efsanel Ligi, Riot Games tarafından geliştirilen ve yayımlanan video oyunu 27 Ekim 2009 tarihinde piyasaya çıktı. Oyun Haritasında Warcraft 3’ün haritası olan Defense Of The Ancients yani Dota örnek alınmıştır’ki League Of Legends oyunun baş tasarımcısı Steve Feak aynı zamanda Dota haritasını tasarlayan kişidir.

Defense Of The Ancients örnek alınarak gelişen League Of Legends. Defense Of The Ancients oyunundan farklı olarak oyunda Rün ve Kabiliyet Sistemi bulunmaktadır. Dota’dan farklı olarak şampiyonların yeteneklerine eşyaların etki etmesidir. Alınan her eşya karakterin yeteneklerinin gücüne etkilemektedir.

League Of Legends, Takım çalışmasına dayanan, rakibin alanını istila etmeye yönelik MOBA türü strateji oyunudur.

Haritalar

Oyunda toplamda 3 farklı tarzda oyun tarzı ve haritalar bulunmaktadır. Bu sayı oyun gelişmekte olduğu için her an değişebilir.

Sihirdar Vadisi

Sihirdar vadisi, Warcraft 3 haritası olan Defense Of The Ancients örnek alınarak yapıldığı için çok sayıda benzerlik göstermektedir. Sihirdar vadisi League Of Legends oyunun ana haritasıdır. Bu haritada normal oyunlar, turnuvalar yapılabilir, yapay zekaya karşı oynayabilirsiniz.

Haritada 5V5 olmak üzere eşit oyuncu sayısında olmak üzere Mavi ve Kırmızı takımın mücadele ettiği haritadır. Haritanın, sol alt tarafında mavi takım. sağ üstede kırmızı takım yer almaktadır. iki takımın ana kulelerini bağlayan, toplam 3 adet koridor dediğimiz yol vardır. Üst Koridor, oyundaki değimiyle solo. Orta Koridor, yani mid. Alt Koridor, yani adc’dir. Her iki takımın base yani, ana merkezinde üçer adet kule ve inhibitör vardır. inhibitörler yıkıldığında, karşı rakibin minyonlarına ek olarak her dalgada süper minyon ilave olarak eklenir. Takımların ana merkezinde Nexus  binası ve nexus’u koruyan 2 adet kule bulunmaktadır. Karşı takımın nexus’unu yok eden yani yıkan takım oyunun galibi olur.

Haritada 3 koridordan aralıklarla gelen minyonları veya düşmanları öldürerek para ve tecrübe kazanırsınız. Para ve tecrübe için minyon ve şampiyonlar dışında ormanda bulunan tarafsız yaratıkları öldürebilirsiniz. Bu yaratıklardan bağzıları size para ve tecrübe yanında ekstra olarak özellikte verebilmektedir, özel tarafsız yaratıklar şunlardır;

Mavi Gözcü
Etki Adı:Sezgi Sorucu
Etki Süresi:90 Saniye
Tekrar Doğma Süresi:5 Dakika
Etki Özellikleri:%10 bekleme süresinde azalma %15 Yetenek gücü artışı ve gelişmiş mana yenilemesi
Not:Etkiye sahip kişi ölürse etki rakibine geçer.

Kırmızı Korkabuk
Etki Adı:Közden Sorguç
Etki Süresi:90 Saniye
Tekrar Doğma Süresi:5 Dakika
Etki Özellikleri:Fiziksel saldırılarda rakibi yavaşlatır ve fazladan gerçek hasar verir.
Not:Etkiye sahip kişi ölürse etki rakibine geçer.

Alev Ejderi
Etki Adı:Ejderha Avcısı
Etki Süresi:Kalıcı
Tekrar Doğma Süresi:6 Dakika
Etki Özellikleri:Yük başına %8 saldırı gücü ve yetenek gücü verir.
Not:Her ejder türünden en fazla 3 tane bulunabilir.

Okyanus Ejderi
Etki Adı:Ejderha Avcısı
Etki Süresi:Kalıcı
Tekrar Doğma Süresi:6 Dakika
Etki Özellikleri: Mana ve can yenilenmesi verir. Yüke bağlı olarak 18, 12 ve 6 saniyede bir eksik can ve mana değerinin %10‘unu doldurur.
Not:Her ejder türünden en fazla 3 tane bulunabilir.

Dağ Ejderi
Etki Adı:Ejderha Avcısı
Etki Süresi:Kalıcı
Tekrar Doğma Süresi:6 Dakika
Etki Özellikleri:Yük başına kulelere ve büyük canavarlara %10 daha fazla hasar verilmesini sağlar.
Not:Her ejder türünden en fazla 3 tane bulunabilir.

Bulut Ejderi
Etki Adı:Ejderha Avcısı
Etki Süresi:Kalıcı
Tekrar Doğma Süresi:6 Dakika
Etki Özellikleri:Yük başına savaş dışında 15 hareket hızı kazandırır.
Not:Her ejder türünden en fazla 3 tane bulunabilir.

Kadim Ejderha
Etki Adı:Ejderha Avcısı
Etki Süresi:90 Saniye
Tekrar Doğma Süresi:10 Dakika
Etki Özellikleri: 35. dakikadan sonra vadiye iner. Alınan element ejderlerinin etkisini 90 saniye boyunca 2 katına çıkarır ve kule dışındaki bütün birimlere gerçek hasar bonusu ekler.
Not:Etkiye sahip kişi ölürse etki kaybolur.

Baron Nashor
Etki Adı:Baron’un Yaveri
Etki Süresi:3 Dakika
Tekrar Doğma Süresi:7 Dakika
Etki Özellikleri: 40 saldırı gücü 40 yetenek gücü Yakındaki minyonları güçlendirir. Üsse dönüşü geliştirir.
Not:Öldürüldüğünde bütün takım etkiyi kazanır. Öldüren kişi 325 altın, takımdaki herkes 300 altın alır. Etkiye sahip kişi ölürse etki kaybolur.

Vadi’nin Alameti
Etki Adı:Hiçlik Yansıması
Etki Süresi:20 Dakika
Tekrar Doğma Süresi: –
Etki Özellikleri: Yakında takım arkadaşı yokken aldığı hasarı %5 azaltır.

Pasif olarak musibet yükü biriktirir. 100 yüke ulaşınca ilk normal saldırı fazladan büyü hasarı verir.
Not:6. dakikada vadiye iner.Katledildikten sonra birdaha doğmaz. Katledilmezse 20. dakikada yerine Baron Nashor gelir.
Kazanılacak para miktarı oyunun dakikasına göre değişkenlik göstermektedir.

Uğursuz Koruluk

Uğursuz Koruluk, Sihirdar Vadisine benzer özellikler taşımaktadır. 3. Sezonun başlamasıyla bilgisayara karşı oynanabilir.
Haritada 3V3  eşit oyuncu sayısında olmak üzere. Mavi ve Kırmızı takımın mücadele ettiği haritadır.Bu haritada Sihirdar Vadisine nazaren 2 adet koridor bulunmaktadır. Bunlar üst ve alt yani solo ve adc koridorlarıdır. Bunun dışında tamamıyla Sihirdar Vadisi ile aynı özellikleri taşımaktadır.

Sonsuz Uçurum

Sonsuz Uçurum, ARAM oyun modunda oynanan haritadır. 5V5 takımlar oluşur. Üsse geri dönüş yoktur ve köprünün iki ucunda’da takım üsleri yer alır. Oyuna 3.Seviye olarak başlanır ve tüm yetenekleri açma hakkı ile oyuna başlamaktadır. Sihirdar ve Uğursuz’a göre Sonsuz Uçurum tek koridordan oluşmaktadır. iki takımdada 2 kule ve 1 inhibitör bulunmaktadır.

Sınırlı Oyun Modları

Bu üç harita dışında belli zamanlarda oyuna farklı oyun modları’da gelmektedir. Bunlara ekstra etkilerle eğlenceli oyun sağlayan. Ultra Rekabet Faktörü, eski bir oyun modu Dominion’un biraz değiştirilmesiyle gelen. Ben De Oyun Moduyum Dominion. tüm takımın aynı şampiyonu seçtiği. Birimiz Hepimiz İçin dedikleri. Oyuncuların, 20 Dakika Saldırı ve 20 dakikada savunma yaparak. Karşı merkezi yıkmayı veya kendi merkezlerini karşı takımdan korumaya çalıştıkları Kuşatma modu örnek gösterilebilir.

Şampiyonlar

130’dan fazla şampiyonu olan League Of Legends belirli aralıklarla yeni şampiyonları bizlere sunmaktadır. Her şampiyonun bir tane pasif olmak üzere toplamda beşer adet kendine özgü yeteneği bulunmaktadır. Şampiyonların özellikleri doğrultusunda üç farklı şekilde şampiyonlar yapılandırılmaktadırlar;

Oyun Metası

Oyuncuların tecrübelerine ve haritanın özelliklerine bağlı olarak kalıplaşan sistemler uygulanmaktadır. Bunlar genelde turnuvalarda ve yeni yamalardan sonra değişir. Oyunda beş çeşit rol bulunmaktadır ve her role uygun şampiyonlar vardır.
  1. Üst Koridor(Solo) Bu Koridorda genellikle tank şampiyonları seçilmektedir. Diğer koridorlara en uzak koridor olduğundan dolayı ışınlanan sihirdar büyüsü tercih edilmektedir.
  2. Ormancı Farmını Orman yaratıklarıyla yapar. Baskın potansiyeli yüksek şampiyonlar tercih edilir.
  3. Orta Koridor(Mid) Anlık hasarı yüksek olan şampiyonların oynadığı koridordur. Genellikle’de yetenek gücü şampiyonu olurlar.
  4. Saldırı Gücü Taşıyıcısı Nişancı şampiyonların tercih edildiği, Alt yani adc koridorunda oynamaktadır. Oyunun en kırılgan rolü olduğundan, takım savaşlarında pozisyon alarak arkadan hasar vermektedir.
  5. Destek(Support) Alt koridorda nişancı ile birlikte yer alırlar. Görevi nişancısını korumaktır ve yaritaya totem bırakır. Kitle kontrolü olan şampiyonlar tercih edilir.

Saldırı Gücü

Saldırı Gücü (AD – Attack Damage) oyuncular şampiyonlarını yapılandırırken 5 özelliğin bazılarını güçlendirmektedir. Bunlar saldırı gücü, saldırı hızı, kritik vuruş şansı, can çalma ve zırh delmedir. Neredeyse her AD Şampiyonunda fiziksel hasar, saldırı hızı, can çalma geliştirilir diğer ikisi ise opsiyoneldir.

Saldırı gücüne sahip şampiyonlarda amaç karşı rakibe kısa zaman zarfı içinde en fazla fiziksel hasarı vermektir. Bunun için şampiyonun saldırı gücü artırılır ve saniyede daha fazla vurması için saldırı hızı artırılır. AD şampiyonlarının yapılandırılmalarında genellikle kritik hasar kullanılmaktadır.

Kritik hasar tek seferde karşı rakibe 2 kat vuruş yapmamızı sağlamaktadır. Rakibe yaptığınız vuruşlar, zırhından dolayı etkisini azaltabilir. Bunun için, zırh delme ile rakibin zırhının dayanıklığı azaltılır. Yapılan saldırıda savaşlarda uzun süreli kalmak için. Can çalma kullanılır ve can çalma yapıldığında vuruşlardaki belli bir can oranı sizin canınıza eklenmesini sağlamaktadır.

Yetenek Gücü

Yetenek Gücü (AP – Ability Power) yapılandırılmasında 5 özelliğin bazıları güçlendirilir. Bunlar yetenek gücü, mana, bekleme süresinde azalma, can emme ve rakibin büyü nüfuzudur. Her AP şampiyonda yetenek gücü geliştirilir, diğerleri opsiyoneldir ancak çoğu zaman AP şampiyonlarının 4 özelliği de geliştirebilir.

Yetenek gücünün şampiyonlarda’ki amacı şampiyonun yeteneklerinin verdiği hasarı maksimum seviyelere çıkarmasını sağlamaktır. Yeteneklerin hasarının artması için. Karakterin yetenek gücü artırılmalıdır. şampiyonlardan bazıları yeteneklerini kullanmaları için. Manaya ve enerjiye ihtiyaç duymakta olup. Hasarlarını yetenekleriyle verdikleri için, diğer şampiyonlara oranla çok yetenek kullanabilirler. Bunun için ekstra manaya ihtiyaç duymaktadırlar. AP Şampiyonlarının karşı rakibe verdikleri hasarlar, büyü direncine oranla azalabilir. Bunun için, büyü nüfuzu ile hasarlarını artırabilirler.

Tank

Tank şampiyonları defansiftir ve yapılandırmalarında 4 temel özelliklerini güçlendirirler. Bunlar can, zırh, büyü direnci ve can yenileme. Tanklar karşı takımın saldırı durumuna göre zırh ve büyü direncini arttırmaktadır.

Tankların esas görevi, takımın saldırılarını üzerine çekmek. Takım arkadaşlarına, hasar gelmesini engellemektir. Tanklar savaşın ortasında olduğundan dolayı, Defansif ve Ofansif olabilir.

Destek

Yetenekleri saldırı odaklı değil genellikle yetenek gücüdür.2 temel özelliğe dayanılarak yapılandırılır. Kitle kontrolü ve bekleme sürende azalma.Genellikle savaşlarda takım taşıyıcısına yakın olur ve onu korurlar.

Hibrid

Hibrid (Hybrid) şampiyonları üsteki 3 çeşit şampiyonun 2 çeşidinin aynı anda geliştirilmesiyle oluşmaktadır. Ortak özellikleri pek bulunmamakta olup, gelişimleri şampiyona göre değişiklik göstermektedir.

Sihirdar

Oyuncuların hesaplarına verilen addır.

Kabiliyet

Kabiliyetler seviyeye göre açılabilen özelliklerdir ve oyun başındaki gücümüzün artmasına yardımcı olmaktadır.

Rün

Sihirdar, oyun oynadıkça deneyim puanı kazanmaktadır. Kazandığı deneyim puanları ile seviye(Level) atlamaktadır. Sihirdarlar level atladıkça rün sayfasından rün ekleyerek oyundaki başlangıçlarını güçlendirebilmektedirler. Toplamda 30 tane rün dizme hakkı vardır. Tavsiye edilen Rün dizme leveli 30 leveldir.

League Of Legends Kayıt Olmak Ve İndirmek İçin Tıklayın.